lördag 5 januari 2013

Söndagsfoto - Trä

Då börjar söndagsfoto sitt första tema som är "Trä" och min tolkning blir så¨här:
 Gick en skogspromenad där träden stod höga upp mot skyn.
 En del stöttade varandra
 Vissa var som totempålar, stod som vackra statyer med olika former.
Trä kan ha så många former och det kan användas till så mycket olika saker. Eld, hus, redskap mm ett måste till vår överlevnad för inte så himla länge sen.

Nu väntar jag med spänning vad ni hittar på för tolkning.
Nästa veckas ord är det viktigaste för vår överlevnad nämligen VATTEN
Lycka till och hoppas ni får en bra söndag och vecka.


11 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina bilder
Ha en skön helg

Meta sa...

Vilka vackra trädstammar. det fasinerar mig med stammar och tickor på dom.Det kan bli så mycket i fantasin precis som molnen. min tolkning är lite annorlunda men av trä.
Kram Meta

Anonym sa...

Fina bilder du har tagit susanne//Aune

Jannibele sa...

Godt Nyttår! Så trivelig å være igang med søndagstema hos dere igjen:)

sylvi sa...

Hienoja tulkintoja puusta.
Varsinkin tuo yksi puunrunko on todella kaunis.
Halit! ♥ ♥

Irma sa...

Kauniit ovat nuo sinun puut Hieno kuva tulkinta:) Halit Suss! ♥ ♥

Charlotta sa...

Vi har ju lyckan att leva i ett land fullt av träd och skogar. Fina bilder som visar en del av mångfalden.

Emelie sa...

Kul tema! Än i denna dag är ju trä enormt viktigt för oss... vi använder det fortfarande till värme (kaminer o dyl), hus, möbler, papper.. När jag tittar runt i rummet tänker jag att utan trä skulle i princip hela mitt hem försvinna! :) Och så håller ju träden ihop jorden och renar luften :)
Ha en god fortsättning på det nya året! :)

Christina sa...

Underbara trädbilder!
Ha det gott!
Christina

Anki sa...

Hittade den här utmaningen idag och bestämde mig för att hänga på... trä är ett fantastiskt material...
Fina bilder på temat här!
Hälsningar
Anki

Laila sa...

Är galen i trä, allra vackrast är det grånade, samlar på drivved! Gillar de knotiga stammarna du fångat!
Ha det gott!/Laila