fredag 10 maj 2013

Tak och träväggen klart i växthuset.

Här går det framåt med mitt växthus/relaxhus :) Kai har fått upp träväggen och nu är plasttaket på plats.



 Snart är glasväggarna nog oxå uppe :) tur jag har en så bra man som hjälper mej att få till mitt relaxhus :) får nog hjälpa honom så gått jag kan med att få till ett garage till honom :)
Vi har i år en ny inneboende och vi hälsar herr o fru svartvita flugsnappare välkomna till oss.



Nu är det verkligen vår och man bara njuter :) imorgon bär det av på fotosafari med mina kära vänner :) Ha en riktigt skön helg Kram Suss

11 kommentarer:

Anna - Mitt liv i vitt sa...

Vilket härligt växthus/relaxhus du kommer få inom kort :)
Hoppas ni får en härlig tur imorgon med många spännande bilder med hem i kameran!
Trevlig helg!
Kram Anna

Anki sa...

Blir säkert jättebra! Vi har också flugsnappare... fina små fåglar :)
Ha det så bra på fotosafarin! Hoppas vi får se lite bilder sen :)
Ha det gott!
Kram

Lisa sa...

Där fick du till det med flugsnapparen! Fiint!
Vad avis jag blir på ditt "utomhus". Det kommer att bli så fint! Här ska det tillverkas en enkel variant av växthus. Ett litet plejs för tomaterna. Någon gång ska jag ha ett riktigt...

Kram, Lisa

Irma sa...

Kasvihuone edisty kovasti Kauniita kuvia sinulla. Hyvää äitienpäivää:)

Mia sa...

Vilken stilig hyresgäst du har. Och relaxhuset ser också lovande ut :)

ritva sa...

Kasvihuoneesta tulee hyvä,hyviä kuvia linnuista.Hyvää äitienpäivää halit ♥

Anjas Hill sa...

Vilka fina fågelbilder du har tagit Suss.
Jag har nog missat din förklaring till träväggen i växthuset. För orangerikänsla? Insynsskydd? Klimat? Annat? Jag blir sååå nyfiken för att den är en ovanlig lösning.

/Anja

sylvi sa...

TODELLA HIENOJA KUVIA. KASVIHUONEESTA TULEE HYVÄ. HALT

Skaparglädje sa...

Ni är så flitiga.

susanne sa...

Ser fint ut - både med växthus på g och småfåglarna!/Susanne

nattugglan sa...

Så härligt relax/växthus du får.. men nu är jag också glad.. ska äntligen få en liten tuva att ha potatis, jordgubbar o grönsaker på.. har ju inte räckt till av de 100 ha vi sår förut.. haha.. men nu plöjde vi opp brevid gräsmattan..o där skulle det också passa med ett växthus.. men kanske det kommer sen..Har ju alltid haft potatis o grönsaker.. men inte på 2 år nu..o jordgubbslandet blev för stort att man ska orka rensa o sköta det..hade 6 långa rader som tog en timme var att plocka..usch,, nä nu ska jag koka lite käk.. ha de bra!