lördag 4 januari 2014

sugen på trädgårdsarbete!

Idag fick jag äntligen tid att greja lite ute i trädgården. Oj vad man börjar längta efter vår så att man kan sätta igång ordentligt. Fick gjort lite i allafall. Fick grävt framför växthusdörren så att vi kunde lägga dit en cementplatta, sen började jag med att gräva bort jorden som finns mellan växthuset o pallkragarna så nu kan jag fylla upp det med sten så man slipper att klippa/rensa ogräs där.

 Kanske borde jag börja rita upp hur jag vill ha det vid växthuset o planera vilka växter jag ska sattsa på. Ja de kommer ju säkert komma snö innan de blir vår så jag har ju lite tid att planera :) vi har ju en härlig tid att se framemot även om det nu tar ett tag till.
Var även borta hos Reily o blev bjuden på lite av varje :)
Ha en god fortsättning på helgen.

7 kommentarer:

Laila sa...

Så trevligt att du är tillbaka igen i bloggosfären efter flera månaders uppehåll! Välkommen!
Det blir väldigt fint med de runda stenarna där utanför växthusväggen! Och så mycket du hann på en dag!
Fortsatt trevlig helg önskar Laila

Katarina sa...

Nu är vi på rätt sida av nyårsafton och även jag har fått tillbaka ett litet sug efter trädgårdsarbete. Lycka till med planerna och gott nytt år!

Anki sa...

Bra att kunna"tjuvstarta" vårarbetet i januari...
Nu blir dagarna allt längre och snart blir det vår på riktigt :)
Kram

Margot sa...

Tänk att vara ute och gräva i trädgården i januari:))Hoppas vi får en snäll vinter i fortsättningen också!Ser så härligt ut med ditt växthus! Trädgårdskalendern har Eva Robild gjort med många fina tips inför varje månad och plats att skriva in temp och väder varje dag, jag gillar den verkligen!
Ha en trevlig helg!
Kram Margot

ritva sa...

Hyvää viikonloppua ja loppiaista.♥

Meta sa...

Det är allt härligt nu trotts grått och vått och ingen sol så lång ögat når, Men ingen snö och ingen kalla. Det gillar jag trotts allt. Att kunna fixa lite tråkjobb i trädgården säger vi inte nej till, Imorgon bär det av till kolonin.lite odlingslådor väntar på att fixas, bra innan vårens alla andra projekt. Du glöm inte täckväv under stenen annars har du snart nytt ogräs där,
God fortsättning på nya året
Kram Meta

ulla laiho sa...

Det blir både praktiskt och vackert med sten. Visst känns det konstigt att man kan bearbeta jorden så här i januari.